Lees wat ouders zeggen over TING studiecoaching!

 

King TING!

Familie van Duijn Wij willen jullie bedanken voor alle inspanning en enthousiasme in de afgelopen 4,5 jaar bij de coaching van onze zoon. Het was zeker ‘een uitdaging’ qua leren/coaching, maar het kwartje is zeker de goede kant op gevallen! Fijn dat jullie daarbij steeds ondersteund en meegedacht hebben hoe hem toch te motiveren en andere leermethodes aan te reiken. ‘King TING’ nu, zo vindt hij zelf, als het om plannen gaat. Dank!

Cijfers omhoog en meer zelfvertrouwen

Fam van Vliet Na een jaar met veel onvoldoendes kreeg onze dochter via school huiswerkcoaching door TING aangeboden. In eerste instantie waren we wat sceptisch, maar het bleek al snel heel nuttig en effectief te zijn. Onze dochter is zowel online als op locatie (school) gecoacht en heeft geleerd om te plannen, te leren, en... om door te zetten. Ze heeft hierdoor veel meer zelfvertrouwen gekregen. Ze ziet nu het nut in van door te gaan tot het schoolwerk af en geleerd is en daarbij minder op de klok te letten. Haar cijfers zijn gestegen, wat het beoogde resultaat was. TING studiecoaching is dus zeer aan te bevelen!

 Goed studieritme

Emmie Van Schaffelaar TING studiecoaching gaf onze zoon de kans om in een goed studieritme te komen na veel lesuitval door Corona in groep 8 en in de brugklas. De coaches zijn betrokken, stellen kritische vragen en geven praktische tips. Daarnaast beschikt TING over een prettige werkruimte, zonder afleiding. In de loop van 3VWO was onze zoon weer in staat om grotendeels zelf de kar te trekken. Dank!

 'Fijne planagenda!'

Inge-Marij van den Noort Hartelijk dank voor de periode van huiswerkcoaching door TING, van onze dochter. Ik hoorde haar vorige week tegen vriendinnen vertellen dat ze er heel veel aan heeft gehad! Ze heeft nu ook altijd als eerste van het stel meiden haar huiswerk klaar en ze is vindt de planagenda heel fijn om mee te werken. Kunnen we die volgend jaar eventueel ook nog bestellen? Zelf waren we ook bij met jullie begeleiding. Het gaf ons rust in deze heftige coronatijd om dit stukje opvoeding over te kunnen dragen.

'Evalueren van behaalde cijfers'

Mathilda Copinga Goede begeleiding van mijn twee oudste kinderen. Veel persoonlijke aandacht en vooral: bouwen aan studievaardigheden. Ze hebben beiden echt ‘leren leren’. Mooi ook dat de TING-coach samen met de leerling de behaalde cijfers evalueert. Als ouders ervaarden we steeds goed contact en kregen altijd een snelle reactie bij vragen van onze kant.

'Persoonlijke ontwikkeling'

Ymkje van Rhee Onze dochter had in eerste instantie nogal wat weerstand tegen studiecoaching. We zijn nu een jaar verder: de studiecoaching is afgerond en we zien een blije, meer ontspannen, dochter, die nu veel bewuster is van wat ze, wanneer, moet leren. En welke manier van leren het beste bij haar past. Ze is positief gestimuleerd door TING en dat heeft vruchten afgeworpen op haar leerprestaties, maar wat nog belangrijker is: op haar persoonlijke ontwikkeling! 

'Prettige sfeer'

Inge-Marij van den Noort Onze dochter heeft afgelopen periode veel geleerd bij TING. Vooral: dat de verantwoordelijkheid bij haarzelf ligt en dat planning - en het uitvoeren van je planningen - heel belangrijk zijn. De sfeer bij TING heeft onze dochter als prettig ervaren, wat voor haar ondersteunend was om zich op genoemde punten verder te ontwikkelen. Ook heeft zij verschillende zinvolle leerstrategieën aangeboden gekregen. Dank!

'Precies op het juiste moment!'


Hubrina Dekker Onze zoon Lennart heeft goede begeleiding gekregen van de TING coaches! Toen Lennart het overzicht totaal kwijt was hielp naar TING gaan hem: om weer grip op zijn schoolwerk te krijgen. Vooral de hulp bij het plannen van zijn huiswerk en van toetsen deed hem goed. Daarnaast was het overhoren van toetsstof en de ondersteuning bij het maken van verslagen behulpzaam. Voor Lennart kwam de hulp van TING op het juiste moment!

'Ook op het MBO komen de geleerde vaardigheden van pas!'

Ageeth Huizer Onze zoon ging tijdens zijn laatste twee middelbare schooljaren twee middagen naar TING: voor huiswerkcoaching.
Het schoolniveau kon hij prima aan, maar met een verminderd concentratievermogen werd het steeds lastiger om zelfstandig te leren. Wij zijn enorm dankbaar voor de goede begeleiding die hij van de coaches van TING heeft gekregen. Het kunnen werken in een rustige omgeving en de aandacht voor onze zoon - voor plannen en leren leren - hebben hem goed gedaan. Prettig was ook dat hij werd overhoord, waarbij er ook tijd was voor extra uitleg van de leerstof. Verder waren de dagverslagen voor ons ook heel fijn om te lezen. Met zijn diploma op zak, zien we dat wat onze zoon bij TING heeft geleerd, hij nu ook toepast tijdens zijn MBO-opleiding. Top!

'TING behulpzaam in de brugklas'

Esther Bakker Kids leren goed plannen en overzicht houden bij TING. En daarbij: er wordt ook veel aandacht besteed aan reflectie en eigen verantwoordelijkheid nemen. Zeker bij de overgang van het basisonderwijs naar de brugklas is het aanleren van een vaste structuur een heel fijn houvast voor al het nieuwe dat als op deze jonge kinderen afkomt! En voor de ouders geeft het veel rust!
 

'Meerwaarde door Covey-principes'

Tialda Dijkstra Wij zijn zeer tevreden over de jarenlange coaching en begeleiding door TING van onze zoon. Hij leerde bij TING plannen en studeren! En toen hij dat kon, wilde hij nog steeds bij TING blijven: omdat er een rustige ruimte was om te werken, het gezellig was met andere jongeren, er toch ook nog enige controle was en hij vragen kon stellen aan coaches, die extra uitleg konden geven. Coaches die echt een band opbouwen met de leerlingen, dat werkt heel plezierig en dat is bij TING het geval. En hoewel mijn kinderen met regelmaat mopperden op de bewustwordingsoefeningen (Xperiences) die de 'The Leader in me'-principes benadrukten, vond ik dat juist van toegevoegde waarde. Juist deze principes van Covey leren jongeren hoe je de regie neemt in je eigen persoonlijke leven. Dit geldt voor veel aspecten: leren, samenwerken en het bouwen aan relaties. TING is meer dan alleen verplicht huiswerk maken :-)

Mooie ontwikkeling..!

Karin Scheffer Wij willen jullie graag bedanken voor de inzet en huiswerkcoaching van onze dochter, gedurende het afgelopen half jaar. Wij zijn er erg content over. Onze dochter heeft wat betreft haar leren en plannen een mooie ontwikkeling doorgemaakt en zij heeft daardoor ook meer rust heeft gekregen. Nu maar hopen en vertrouwen dat zij dit vast kan houden! En anders weten we de weg weer te vinden naar jullie! Nogmaals hartelijk dank, ook voor het symbolische steentje en de lieve kaart bij haar afscheid van TING!

 

'Veel geduld en een handige planmethode!'

Danielle & Olaf Onze zoon Jesse is 3,5 jaar lang, 2 middagen per week, naar TING huiswerkcoaching gegaan. In het begin vond hij het maar niks: huiswerk maken was niet zijn favoriete bezigheid. Hij had last van uitstelgedrag en vond het lastig om te overzien wat hij moest doen om zijn doel(en) te bereiken. Bij TING hebben ze Jesse met veel geduld een handige (plan)methode geleerd: hoe hij zich succesbewust op een toets of een toetsweek kan voorbereiden. Hij is uiteindelijk van VMBO TL+ naar Havo 3 opgestroomd. Mede dankzij de goede begeleiding raakte hij meer gemotiveerd. Zijn Havo diploma is inmiddels behaald, wij danken de coaches van TING voor hun inzet en begeleiding.

 

'Belangrijke bijdrage aan succes!'

Cees van Jaarsveld Tijdens zijn periode studiecoaching bij TING leerde onze zoon om zijn huiswerk zelfstandig te plannen. Hierdoor lukt het hem steeds effectiever en efficiënter te studeren. Door de geboden structuur, de rustige werkplek, de dagverslagen, de persoonlijke aandacht en vakinhoudelijke ondersteuning hebben de coaches van TING een belangrijke bijdrage geleverd aan het behalen van zijn diploma met prachtige cijferlijst. Dank aan alle betrokken TING-medewerkers!

 

'Met hoge cijfers geslaagd!'

Elma van Wijk Het moet gezegd: onze zoon ging aanvankelijk met grote weerstand naar TING studiecoaching toe. Maar na enkele maanden sloeg die weerstand om en ging hij trouw en zonder tegenzin. Mede door TING (fijne begeleiders met een klik met jongeren, heldere dagverslagen) is hij nu met hoge cijfers geslaagd! Leren zal nooit 'zijn ding' worden, maar TING heeft hem wel door zijn middelbare schooljaren heen gesleept, dank!

 

'Dank voor jullie hulp!'

Henk Koster Onze zoon heeft ongeveer twee jaar studiecoaching bij TING gevolgd. Hulp was nodig in klas 5 en 6 en bij zijn examen (Gymnasium). Het was een intensief traject, waarbij hij meerdere middagen per week bij TING hulp kreeg in leren leren, en leren plannen van het huiswerk, en ook begeleiding kreeg bij huiswerkopdrachten. Soms bood TING ook gewoon een rustige studieplek.Onze zoon was niet altijd even enthousiast, maar zag al snel wel de voordelen van de studiecoaching in. Het gaf ruimte om te studeren en het hielp bij het op peil houden van zijn cijfers. Met de hulp van TING is hij netjes overgegaan en heeft hij onlangs zonder onvoldoendes zijn examen gehaald. Dat heeft hij natuurlijk in de eerste plaats zelf gedaan, maar de hulp van TING was zeer welkom en een mooie aanvulling.
We bedanken graag alle medewerkers van TING voor hun hulp!

 

'Een "rustiger hoofd" door leren plannen'

Jan-Willem Broekman Onze zoon Ole heeft een aantal jaar huiswerkbegeleiding gehad bij TING. Ole was altijd al gemotiveerd, maar was niet in staat zijn huiswerk te plannen, wat hem stress gaf. Vooral het leren plannen zodat er wat rust in zijn hoofd kwam (door meer overzicht te creëren) heeft Ole geholpen. Ole is nu grotendeels in staat zelfstandig te plannen. Daarnaast was de persoonlijke aandacht bij TING voor Ole belangrijk. Wat ook fijn was: TING hield ons als ouders altijd goed op de hoogte.

'Rustig en vol zelfvertrouwen de examens in'

Gea Terstegen Onze dochter Stacey had last van ‘toetsweekstress’. Tussen de toetsweken door haalde zij goede cijfers, maar tijdens de toetsweken scoorde zij ver onder de maat. Stacey kwam zelf met het voorstel om huiswerkcoaching te gaan volgen. Een tijdlang is zij drie middagen per week naar TING gegaan. Daar vond zij de rust om te leren. En ook om goed te (leren) plannen. En er was een luisterend oor als het even tegen zat. Ook de ‘leren leren’-trainingen, met o.m. tips voor snellezen, deden onze dochter goed. Verder kreeg zij via TING bijles economie, waardoor ze haar cijfer voor dit vak heeft kunnen ophalen. Thuis zagen we Stacey weer vrolijk worden en haar zelfvertrouwen groeien. Uiteindelijk is ze heel rustig en vol zelfvertrouwen de examenperiode ingegaan. En heeft ze haar eindexamen gehaald met supergoede cijfers! Heel veel dank voor jullie topbegeleiding en handvaten, waardoor onze dochter nu met zelfvertrouwen aan haar vervolgopleiding begint. Familie Terstegen

'Een stapje meer doen voor school!'

Ingeborg Mellaart Dankzij TING heeft onze zoon grip gekregen op zijn huiswerk en zijn tijd. De methode die TING hem heeft geleerd om het leer- en maakwerk in te plannen is voor hem heel behulpzaam. Vooral bij de voorbereiding van zijn eerste toetsweek was hij blij met het leerschema om de stress te verlagen en het overzicht te houden. Ook de coachingsgesprekjes over een behaalde onvoldoende zijn nuttig. Niet altijd leuk, maar wel goed om hem te leren met die tegenvallers iets te doen. TING daagt ook uit om een stapje meer te doen voor school, wat in deze 'tijden van schermpjes kijken' een hele opgave is voor een puber. Ruim een jaar ging onze zoon naar TING en nu is het tijd geworden voor hem om te ervaren hoe het is om het helemaal zelf te doen. Zoals hij zelf zegt: “ik kan nu plannen en ik weet hoe ik moet studeren, nu ga ik laten zien dat ik het zelfstandig kan!”

‘Managen' 

 Margriet de Keijzer Noortje heeft bij TING geleerd hoe zij haar leerwerk kan ‘managen' en is daardoor met sprongen vooruit gegaan! Dank daarvoor.

 

'Positieve bijdrage aan persoonlijke ontwikkeling'

Sylvia van Zuilen Onze zoon Tim heeft in totaal 2 jaar bij TING huiswerkcoaching gehad. Onze eerste kennismaking met TING was in de brugklas waarbij veel praktische handvatten werden gegeven om zelfstandig en planmatig te werken. Naast de praktische handvatten zagen we onze zoon groeien in persoonlijke ontwikkeling, bewustwording en zelfvertrouwen. In het examenjaar hebben we voor enkele vakken wederom een beroep gedaan op TING. Tim werd zeer professioneel, kundig begeleid wat leidde tot een positief examenresultaat. De uitgebreide feedback via mail, altijd positief met zeer goede adviezen hebben we zeer gewaardeerd en veel aan gehad. Wij zijn ervan overtuigd dat TING positief heeft bijgedragen aan de persoonlijke ontwikkeling van Tim en waaraan hij in de toekomst op het HBO nog veel plezier gaat beleven. Heel veel dank voor jullie fantastische, warme en deskundige, begeleiding.


'Onze zoon heeft weer grip op zijn studie gekregen'

 Jan van Bergen Onze zoon heeft een jaar lang studiebegeleiding gehad bij TING. We hebben TING ervaren als studiebegeleiding op een professionele, betrokken en kleinschalige manier. Onze zoon heeft praktische handvatten gekregen om zelfstandig en planmatig te studeren. Hij heeft weer grip op zijn studie gekregen en hij ziet  met vertrouwen het eindexamen tegemoet. Ook bij zijn vervolgstudie kan hij veel plezier hebben van de werkwijze die TING hem heeft bijgebracht, inclusief de 7 eigenschappen van Covey. Dank voor de warme, inspirerende en deskundige begeleiding van het hele team.

 
‘Hij houdt nu tijd over voor de leuke dingen!’

 Petro Sen Sinds dat onze zoon Ivan bij studiecoaching TING zit houdt hij ook nog tijd over voor leuke dingen. Bij TING leert hij niet alleen om goed zijn huiswerk te maken, maar hij leert  ook hoe hij op een goede manier zijn huiswerk inplant. Hierdoor houd hij ook tijd over voor de leuke dingen. Met de begeleiding van TING leert hij in een vroeg stadium om leider te zijn over zijn eigen leven. 

 

‘Formule van TING is doordacht en heeft meerwaarde!’

Simonne Parrish Lussink-Visser Fijn dat het goed gaat met Ruben. Hij begint echt resultaat te krijgen. Hij werkt serieus en hard. Houdt zijn score dagelijks bij en is zo blij met goede cijfers. We zien hem echt veranderen.....meer leider van zijn eigen leerproces. Top! Verder wil ik jullie graag nog een compliment geven. TING is meer dan alleen huiswerkbegeleiding. Jullie geven jongeren zo veel meer bagage mee om te groeien. Tips, bewustwording, kijken naar jezelf, het effect van en door je omgeving, ontspanning maar allemaal met een duidelijk doel. Ze krijgen een leuke rugzak die met plezier gedragen mag worden. Formule van TING is goed doordacht en geeft in onze ogen een duidelijke meerwaarde op meerdere vlakken. Knap hoor.  

 

‘Volop aandacht voor het kind zelf!’

Diana van der leeden Ik ben zeer tevreden over de begeleiding bij TING studiecoaching. Naast de begeleiding bij het (plannen van) huiswerk, is er volop aandacht voor het kind zelf. Er wordt dus verder gekeken dan het 'wel of niet goed kunnen leren'. Er is geregeld en goed contact met de ouders en door het kennismaken met de zeven gewoonten van Stephen en Sean Covey groeit ook de zelfkennis en het zelfvertrouwen van het kind. Ik vind dat een zeer waardevolle aanvulling! 

 

‘Zoon weet nu hoe te plannen en hoe toe te werken naar een toetsweek!’

Heiko Sikkens Onze zoon Ruben heeft een aantal maanden bij TING huiswerkbegeleiding gevolgd. Hij was erg warrig en nonchalant met zijn huiswerk en wij zijn op zoek gegaan naar mensen die hem op een persoonlijke manier konden begeleiden. Wij zijn zeer tevreden met datgene wat TING voor Ruben in de korte periode heeft gedaan: hij weet nu hoe te plannen en hoe toe te werken naar een toetsweek. Hij heeft overzicht in zijn werk. TING heeft in een kort tijdsbestek op een leuke, vriendelijke maar duidelijke wijze Ruben een heel stuk in de goede richting gekregen, waar wij als ouders de moed eigenlijk al hadden opgegeven. Hiervoor willen wij TING heel erg bedanken.

 

‘Dochter heeft geleerd om werk in te delen en prioriteiten te stellen, dat geeft rust!’

Peter Beck TING heeft onze dochter vooral geleerd om haar werk in te delen en prioriteiten te stellen. Daarmee heeft ze veel meer rust en zelfvertrouwen gekregen. Een rustige werkplek, structuur, persoonlijke aandacht en zelfreflectie via Xperience-thema's maken TING een bijzonder succesvolle begeleiding voor een scholier. Wij kunnen het iedereen aanbevelen.

 

‘We gunden onze zoon een vliegende start in de brugklas; die heeft hij door TING gekregen!’

Mevrouw P. Overbeek Een vliegende start in de brugklas, dat is wat wij onze zoon gunden, bij de overgang van de basisschool naar de middelbare school. Onder het motto een goed begin is het halve werk, was ons idee dat een start met succeservaringen hem zelfvertrouwen zou bieden in een tijd waarin je als jong mens al het vertrouwde achter je moet laten en moet wennen aan een heel nieuw systeem van leren. We schreven onze zoon in voor huiswerkbegeleiding bij TING. Als we hierover vertelden, kregen we verbaasde reacties, waaronder bijvoorbeeld de vraag “of we soms geen vertrouwen hadden in ons kind?!”. Dat verbaasde ons dan weer, want het idee om onze zoon bij TING in te schrijven was juist geboren vanuit een enorm vertrouwen in hem. Een link naar sport is bijvoorbeeld snel gelegd. Sporters kiezen goede voeding of maken zo nu en dan gebruik van een fysiotherapeut om op die manier nog verder te kunnen vertrouwen op hun lijf. Evengoed, zoveel ouders, zoveel ideeën, wij voelden toch intuïtief dat dit voor ons kind zou kunnen werken en nu, een half jaar later kunnen wij ook oprecht zeggen dat alles uitgepakt heeft zoals wij hoopten. Het planningssysteem waar TING mee werkt, heeft onze zoon inmiddels onder de knie en de vliegende start waar wij op hoopten, heeft hij mede daardoor gekregen. De huiswerkbegeleiding is afgebouwd en het gaat goed met onze zoon. Hij heeft het naar zijn zin op school. Niet alleen wij, maar ook onze zoon is er van overtuigd dat het totaalconcept van TING hieraan heeft bijgedragen. Het is een goede beslissing geweest, waar wij heel tevreden op terugkijken.

'Bij TING staat de leerling echt centraal'

Annemarie Groen Bij TING staat de leerling echt centraal. Het is veel meer dan alleen huiswerkbegeleiding. Het is huiswerkcoaching. Naast het plannen van je huiswerk krijgt je kind ook tips en tools om op een andere manier tegen dingen aan te kijken en met dingen om te gaan. Zoals: sociale druk, verleidingen, maar ook dat het belangrijk is om leuke dingen ter ontspanning te blijven doen, naast school. Als ouder word je op de hoogte gehouden door middel van dagverslagen, dat is prettig.  Ook vond ik het fijn dat bij de gesprekken - die je als ouder af en toe met de coach van TING hebt - je kind daar ook altijd bij aanwezig is. Ik vind dat goed, het gaf mijn dochters het inzicht dat zij het uiteindelijk voor zichtzelf doen en niet omdat het (van mij) moet.

 

'Als hij thuis kwam hoefde hij bijna geen huiswerk meer te doen'

Monique van den Brink Onze zoon heeft een jaar lang twee keer per week huiswerkcoaching gehad van TING. Hij vond het vooral prettig om met de TING-agenda te leren werken, die het mogelijk maakt om echt te plannen. We hebben de agenda dit jaar dan ook weer aangeschaft. Ook het overhoren tijdens en aan het eind van de middag vond hij heel fijn. Als hij thuis kwam hoefde hij bijna geen huiswerk meer te doen. Wij kunnen het iedereen aanraden!

 

 'Warme en deskundige begeleiding'

Nicole Nijeboer Mijn dochter heeft het vorig schooljaar (5vwo) studiecoaching gehad bij TING. Aan het begin van het schooljaar hebben we tezamen (TING, mijn dochter en ik) een tweetal doelen gesteld: beter en zelfstandig leren plannen en overgang naar het examenjaar. Ik ben erg tevreden over de wijze van begeleiding, die zij heeft ervaren. Ze heeft zelfstandig leren plannen en daarnaast geleerd om prioriteiten te stellen. Dit verbetert haar zelfvertrouwen. Daarnaast heeft zij het als prettig ervaren een rustige werkplek te hebben, waar ze goed werd begeleid bij haar huiswerk en gemotiveerd als ze het even niet meer zag zitten. Zelf ben ik ook erg tevreden over de terugkoppeling naar en het overleg met mij als ouder. De wijze van werken, die TING haar heeft geleerd, zal haar, evenals de zeven eigenschappen van Covey, ook verder helpen in de toekomst. Nu, in haar examenjaar, en ook later tijdens haar vervolgstudie. Dank aan alle leden van het team voor de warme en deskundige begeleiding!

 

'Zijn zelfvertrouwen groeide en hij leerde actief aan de slag te gaan met zijn huiswerk' 

Ivonne Gorissen Wij hebben TING als zeer prettig ervaren, zowel de manier van begeleiden als de professionaliteit spraken ons aan. Onze zoon heeft anderhalf jaar bij TING begeleiding gehad. Met name de coaching is ons goed bevallen: het leren doelen stellen en jezelf pro-actief opstellen. In een rustige omgeving met deskundige begeleiding heeft hij geleerd om te plannen en zijn planning ook uit te voeren. Dat heeft hem enorm goed gedaan: zijn zelfvertrouwen groeide en hij leerde actief aan de slag te gaan voor zijn huiswerk of toetsen. De handvaten die hij bij TING aangereikt heeft gekregen, zullen hem zeker van pas komen, in de toekomst op school, maar ook daarbuiten.

 

'Coaching op maat vanuit de optiek om je eigen ³leider" te worden'

Onno Gijssen Cohen Mijn zoon heeft er veel aan gehad, bedankt!

 

'Hij heeft geleerd om zich beter te concentreren'

Marjolijn Hilbrink We zijn erg tevreden over TING. Onze zoon heeft bijna twee jaar huiswerkcoaching gehad bij TING. Hij is begonnen met drie keer in de week. Na verloop van tijd afbouw ingezet en geëindigd met een keer per week. Hij heeft goed leren plannen, waardoor het aantal discussies thuis is afgenomen. En hij heeft geleerd om zich beter te concentreren, waardoor hij nu zelf ook effectief thuis met zijn huiswerk bezig kan zijn. Als onze zoon vragen had over de leerstof kon hij altijd goed terecht bij de coaches. De TING-coaches staan altijd open voor hulp en geven een positieve stimulans. We zijn, kortom, blij met de begeleiding die TING heeft gegeven, heel erg bedankt daarvoor.' 

'Veel tekortpunten in korte tijd weggewerkt'

Arja van Beem Onze zoon heeft ruim een half jaar studiecoaching van TING gehad. Zijn insteek was om naar het volgende jaar over te kunnen gaan, hij had veel tekortpunten. Die heeft hij in korte tijd weggewerkt. De begeleiding van TING was nodig om discipline aan te leren. Helaas was hij niet erg gemotiveerd om de lessen van Covey aan te horen, toch hopen we dat dit wel invloed heeft gehad. Het is belangrijk dat je tiener ook echt zelf wil, anders werkt uitgebreide begeleiding soms ook tegen. Vooral de eerste periode bij TING is vruchtbaar geweest! Ik leerde ook van dit traject, dat een tiener allereerst zélf gemotiveerd moet zijn... We hopen dat de tips en tools mee zullen gaan in zijn verdere studie! Bedankt! 

‘Positieve leerhouding ontwikkeld, dank!’

Kirsten Giethoorn Bedankt coaches van TING, voor jullie enthousiaste en kundige begeleiding van onze dochter. Ze heeft een positieve leerhouding ontwikkeld. Jullie hebben haar handvatten aangereikt om -gegeven haar dyslexie– zelfstandig leerstrategieën toe te passen. Jullie dagelijkse feedback en de ‘piste-analyse’, gaven een goed beeld van haar ontwikkeling. De Xperience vond ze niet altijd ‘even nuttig’, maar onbewust pikte ze er veel van op en heeft dit zeker bijgedragen aan haar zelfbeeld! Ze weet waar ze nu staat en waar ze uiteindelijk heen wil!

 
'Ook persoonlijke groei...'

Annette de With Onze dochter raakte in het vierde jaar HAVO steeds meer het overzicht kwijt wat natuurlijk niet prettig is. Naast aandacht en ondersteuning bij het plannen heeft zij dankzij TING ook een persoonlijke groei doorgemaakt. De handvaten die TING haar gegeven heeft zijn een waardevolle investering in haar toekomst. Als ouder word (let op etienne: zonder t, op internet staat er een t achter!) je goed op de hoogte gehouden door middel van de dagverslagen.

 'Informatievoorziening goed geregeld'

Ingrid Bouwman Onze zoon Niels heeft veel geleerd bij TING. Niels had problemen met wiskunde en nu haalt hij goede cijfers. Ook het plannen van zijn huiswerk gaat nu prima. De informatievoorziening was goed geregeld: voordat Niels thuis kwam hadden wij het dagverslag al op de mail, en daarmee een goed beeld van hoe het Niels die middag met z’n huiswerk was gegaan. Handig om met elkaar over in gesprek te gaan. Hartstikke bedankt!

 

'Sturen op de agenda en eigen verantwoordelijkheid!'

Marjolijn Bechtold Jongste ging naar de brugklas. En wij hielden ons hart vast. Op de lagere school had hij zich vanaf groep vier gespecialiseerd in het doen van andere dingen dan school. Bij de les blijven was een punt en huiswerk maken een nog groter punt. Denk aan: werk niet of half maken, schrift niet op de nakijkstapel leggen, sluipacties richting computer of stripboek op school en thuis urenlang bezig zijn met een onnozel huiswerkvel rekenen. Je kent dat wel, een week doen over iets dat normaliter binnen een half uur toch echt wel af is. Goed, ik kan er een boek over vol schrijven. Onze valkuil was: Trekken. Sjorren aan een dood paard dus. Steeds opnieuw dingen uitleggen, kind aan de hand nemen en je verbijsterd afvragen waarom het niet gewoon een boek pakt en léért. Tot op de open dag van de Passie TING op ons pad kwam. Met sturen op de agenda en eigen verantwoordelijkheid. Waar iedereen geduldig, altijd weer vriendelijk en humorvol het probleem teruglegde op het bordje van kind. Het meeste heb ik gehad aan het dagverslag, manlief aan het intakegesprek. Aha, zo werkt het. De eerste weken kwam er geen boek mee naar huis, en ging er ook niet gek veel mee richting TING. Maar nu, vier maanden later, gaat het alleszins redelijk. Jongste heeft overzicht, maakt zijn huiswerk en beseft dat het zijn pakkie-an is, moeders heeft overzicht, afstand en vriendelijke sturing en beseft dat het niet haar pakkie-an is. Misschien is dat laatste wel het belangrijkste. Geënt op TING hebben we nu onze eigen TING-versie thuis. Met mobiel beneden, planning maken, planning aan mij vertellen en aan de slag. Onze scholier doet de inhoud, ik doe de ehm...vormgeving. En zie kind groeien :) Dankjewel allemaal 

'Fantastische start in de brugklas'

Jurjen Punt Wij hebben onze zoon, vanaf het eerste moment dat hij naar de brugklas is gegaan, aan laten sluiten bij TING. Daarmee heeft hij een fantastische start gemaakt wat betreft het organiseren en plannen van zijn huiswerk. TING heeft daaraan - door een duidelijke structuur en een heldere visie - een heel goede bijdrage geleverd.

 

 'Huiswerk opdelen in stukjes'

Heleen Glazema Op de basisschool merkten wij dat onze zoon in klas 8 moeite had met het plannen van zijn huiswerk. Hij leerde de dingen vaak pas op het laatste moment of vergat dat hij iets had moeten doen.
Toen we in de schoolgids lazen dat het op De Passie mogelijk was om - via TING - huiswerkcoaching te krijgen hebben we hem daar voor opgegeven. Drie middagen in de week ging hij het eerste half jaar naar TING. Via persoonlijke 1-op-1 coaching hebben de TING-coaches hem geleerd om zijn huiswerk op te delen in stukjes en in te plannen in de speciale agenda. Dit ging niet helemaal zonder slag of stoot. Hij vond het lastig om zich aan de planning te houden, maar hij kreeg wel meer overzicht. Na de intensieve periode van huiswerkcoaching heeft hij nog een paar maanden een rustige werkplek bij TING gehad, een mooie overgang naar nu zelfstandig thuis aan de slag!

 

'Thumbs up!'

Astrid Politiek-Viejoe Toen ik mijn zoon aanvankelijk over TING studiecoaching vertelde vielen direct de woorden ‘saai, vermoeiend en geen zin’. Nu, een tijdje later en met mooie cijfers op zijn eindlijst, denkt hij daar anders over. Hij is blij met de verbeterde resultaten en geeft aan dat zijn zelfvertrouwen een boost heeft gekregen. Van ons mag hij het dus nu helemaal zelf gaan proberen. Toch is het ook fijn om te weten dat hij altijd kan terugvallen op de huiswerkcoaching,, mocht het een keer wat minder gaan.TING zorgt voor begeleiding door goed opgeleide huiswerkcoaches, waaronder ook jonge studenten. Zij weten als geen ander wat er omgaat in het hoofd van jonge scholieren. Leerling en coach begrijpen elkaar, wat bevorderlijk is voor het leerproces. De coaches helpen de leerling bij het leren plannen, het leren “leren” en zien erop toe dat het huiswerk af komt. Doelen bespreken hoort er ook bij: wat wil je bereiken en hoe wil je dat gaan bereiken? Tenslotte wil ik de uitstekende communicatie richting ouders/verzorgers benoemen. Drie duimen omhoog voor TING Studiecoaching!

 

'Meer structuur en rust, minder strijd'

Rianne Reininga Mijn zoon is ruim 3 jaar begeleid door TING.Hij had moeite met plannen en thuis gaf het maken van huiswerk vaak strijd.Door TING kreeg hij structuur in zijn planning met betrekking tot zijn huiswerk.De gedegen voorbereidingen bij de toetsweken - en ter voorbereiding van zijn examen - hielpen hem om overzicht te houden in de leerstof.De gesprekken met de huiswerkcoaches gaven hem inzicht. Hij werd gestimuleerd om zelf verantwoording te nemen.Voor hem kwam er meer rust, voor ons was er minder strijd. De dagverslagen, die na elke huiswerkbijeenkomst worden gestuurd, gaven ons als ouders inzicht in wat er bij TING was gedaan en wat er eventueel thuis nog kon worden opgepakt.Hij heeft zijn HAVO-diploma gehaald met een mooie cijferlijst, waar we trots op zijn en waar de begeleiding door TING zeker aan heeft bijgedragen.

'Tekortpunten weggewerkt!'

Timo Van den Dikkenberg Onze zoon Timo stond er zo slecht voor dat wij het advies van school kregen om gebruik te maken van huiswerkbegeleiding. Dan had onze zoon een kleine kans om nog over te gaan naar Havo-4. Timo heeft er vanaf maart gebruik van gemaakt en vervolgens, in de laatste periode, geen enkele onvoldoende voor zijn toetsen gehaald. Zijn eindcijferlijst had hij nog maar 1 tekort (5,4). Super !!
Goede begeleiding van TING! Huiswerkcoaches, hartelijk bedankt!

 

'Handig als voorbereiding op vervolgstudie!'

Catharina Bout-Colli Onze zoon is een aantal schooljaren gecoacht bij het huiswerk maken, waarbij - naarmate de tijd vorderde - het aantal middagen dat hij naar TING ging werd afgebouwd. Door de periode bij TING heeft hij goed inzicht gekregen in het plannen van huiswerk en toetsen. Hij deed dat zelf altijd wat krap. Daarnaast hielp het dat hij werd overhoord. Daardoor leerde hij beter en kon hij de goede leervragen stellen Al onze drie kinderen zijn trouwens, voor uiteenlopende hulpvragen, tijdens verschillende jaren van hun school‘loopbaan’ bij TING geweest. Wij zijn heel tevreden. En raden een periode TING zeker aan. Ook handig als voorbereiding op de vervolgstudie! 

 

'Twee zoons naar TING!'

Pauline Rutgers Ik ben zeer tevreden over de huiswerkcoaching door TING!! Mijn beide zoons hebben zijn bijna een jaar naar TING gegaan. In het begin vonden ze het best lastig om na school nog naar huiswerkcoaching te gaan. Lange dagen, maar groot voordeel: als ze thuis kwamen waren ze ook echt klaar. Geen discussies meer tijdens het eten over het huiswerk. Bij TING kregen ze begeleiding op maat, de lesstof werd goed overhoord en ik kreeg dagelijks een dagverslagje met wat er die middag was gedaan. Bij TING hebben mijn zoons geleerd met een agenda te werken, vooruit te leren denken, te plannen en leerschema’s te maken. En al het harde werken vertaalde zich in mooie eindresultaten: 1 zoon geslaagd en 1 zoon over naar het volgend jaar. Etienne, Rinske en medewerkers bedankt voor jullie hulp en goede begeleiding !!

 

'Bewuster van eigen verantwoordelijkheid'

Marleen Verhulst Wij zijn erg tevreden over de aanpak van TING. De huiswerkcoaching omvat zoveel meer dan louter huiswerk maken onder toezicht. Het heeft ervoor gezorgd dat wij, als ouders, een stapje terug konden nemen in de begeleiding, wat de sfeer in huis enorm ten goede kwam. Tijdens elke coachingssessie wordt de agenda bijgewerkt en doorgesproken, huiswerk nagekeken en overhoord. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het leren plannen, leren leren en aan het jezelf leren toetsen: beheers ik de lesstof echt voldoende? Maar het belangrijkste is misschien nog wel dat de leerlingen worden bewust gemaakt van eigen verantwoordelijkheid; zichzelf niet meer voor de gek houden met valse excuses. Wij hebben bij onze zoon gemerkt dat hij een meer volwassen kijk heeft gekregen op zijn eigen gedrag. Het heeft zijn totale werkhouding echt veranderd, wat zal doorwerken in zijn verdere leven.

 

 

 

Meer informatie?

Bel: (030) 251 75 70

E-mail: info@ting.nl